<< Oktober 2018 >> 
 M  T  O  T  F  L  S 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Träning

No current events.

Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?

Tävlingsrapport
(1 viewing) (1) Guest
Go to bottomPage: 1
TOPIC: Tävlingsrapport
Re: Tävlingsrapport 3 Years, 5 Months ago  
Precis Henrik Anders var först av oss i H30.

Chipset tog hem segern i Vårgårda i söndags men han körde inte i Huskvarna.

//Andreas
Andreas
Moderator
graph
User Offline Click here to see the profile of this user
The administrator has disabled public write access.

Re: Tävlingsrapport 3 Years, 5 Months ago  
Kul läsning!

Var vinnaren Anders Ljungberg?

H
hdahl
10-växlad Monark
graphgraph

Tävlingsrapport 3 Years, 5 Months ago  
Hej på er!

Här följer en tävlingsrapport från helgens deltävling i Swe-Cup som kördes i Huskvarna.

Dagen till ära bjöd på halvmulet väder men uppehåll och 12-13 grader.

Banan som är i och om kring IK Hakarps stugan var samma banan som kommer att användas på EM nästa år om jag förstod det rätt.

Tekniskt sätt var banan ganska lätt åkt och rolig men det var på ett par ställen där det fanns både A, B och C linjer. Jag åkte några A och en B linje då jag inte han provköra så mycket innan start. På banan fanns det även tre ganska hyfsade stigningar som inte var jätte långa men istället rejält branta vilket kommer att bli utslagsgivande.

Jag hade blivit lottad ett bra startled och stod bland de främsta i min klass (H30). Vi startade samtidigt som Elit och Juniorer vilket gjorde startfältet rejält stort (70-80man).

När starten gick blev det grötigt direkt och svårt att ta sig fram trots start loopen på ca 700m. Blev en del köande första biten men sen flöt det på bra.

Kände ganska direkt att uppladdningen inför rejset inte varit den bästa då jag inte kunnat träna hårt på senaste tiden pga en virus infektion. Benen kändes riktigt tunga och det fanns inget krut i dem alls idag.

Fyra varv på den 4,5km långa banan skulle i alla fall avverkas.

Blev frånåkt av i princip alla i min klass redan på första varvet och då är man bra nära på att bryta ihop men jag kämpade på och gav mig tusan på att inte komma sist. Ut på tredje varvet kom ledarna i H40 ikapp då de startat 2min bakom oss så jag tänkte här gäller det att haka på så länge man kan. Fick släppa ganska fort men sen kom tvåan och då hängde jag på igen. Efter en liten stund fick jag släppa även här men då hade jag fått ögonkontakt med en kille i min klass igen.

Jag kom ikapp och la direkt in en stöt i en av backarna där jag vet att jag har fördel. Killen orkade inte att svara så jag fortsatte i mitt något högre tempo. Inför varvning på fjärde varvet såg jag en kille till i min klass och tänkte honom ska jag ta. Visst han var ganska långt före men det är värt ett försök.

Laddade på för allt vad kroppen tålde sista varvet och fick kontakt precis i sista lilla skogspartiet innan mål. Det var som upplagt för spurt men i min iver att köra ikapp drog jag igång spurten 15 meter för tidigt och orkade inte hålla den halvmeter jag fick de sista metrarna och fick se mig slagen med en halv sekund.

Slutade 12a av 14 deltagare slagen med nästan 12 minuter av segraren i klassen som även är förbundskapten för MTB Landslaget och även banläggare för dagen.

Bättre gick det dock för Eric Herlitz som slutade tvåa i P13-14 efter ett tekniskt missöde med en tappad kedja precis innan målgång. Eric gjorde ett mycket starkt lopp och var oförskämt pigg vilket jag tror alla gånger hade resulterat i en seger om han inte haft tekniskt strul.

Nu samlar vi krafter inför nästa helgs rejs i dagarna tre uppe i Borlänge och Borlänge Tour.

//Andreas
Andreas
Moderator
graph

Go to topPage: 1