<< Oktober 2018 >> 
 M  T  O  T  F  L  S 
  1  2  3  4  5  6  7
  8  91011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Träning

No current events.

Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?

Hur gick det på Cykelvasan?
(1 viewing) (1) Guest
Go to bottomPage: 1
TOPIC: Hur gick det på Cykelvasan?
Re:Hur gick det på Cykelvasan? 5 Years, 2 Months ago  
Ja, jag körde ju också. Tyvärr får jag erkänna att jag bytte klubb från VCK till Fallskärmsjägarklubben. MEN jag kan motivera det med att jag fick flytta upp från startled 32 till 18 i alla fall.

Det va min första Vasa och måste först beröma tävlingsorganisationen! Det märks att de är vana att arrangera stora event. Allt funkade klockrent tycker jag.

Vad gäller banan så var den ruggigt snabb. Kändes som det var nästan konstant nerförsbacke från start till mål. Sen visade det sig att vilket startgrupp man hamnade i spelade mindre roll för det var så bredd hela tiden att man i stort sett alltid kunde köra om.

Ett kul lopp som jag kommer köra igen. Men tycker det är lite tråkigt om det här blir "referenslopp" för hur en MTB-tävling ska vara. Jag tycker det är för lite skog och tekniska partier för det!

Jo med ringa träningsmängd är jag nöjd med mina 3:53. Hoppas det kan glädja Ladde något att han trots att utge sig för att vara tjock 40-åring tvålar till min tid rätt ordentligt
Gustaf
18-växlad Moongoose
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
The administrator has disabled public write access.

Jag tog mig i mål, men misslyckades med målsättningen. Usch, det var tungt...
3:29 blev tiden i alla fall..
sjodin
10-växlad Monark
graphgraph

Snyggt fotat Lasse!

Måste passa på att citera Henrik Öijer.

"Om man någon gång undrar vad som krävs för att vinna Cykelvasan så är det bara att bege sig till Eldris med sin cykel och sedan hålla över 40 km/h in till målet i Mora. För det är vad Fredrik Ericsson gjorde i slutet av Cykelvasan i lördags. Rätt skapligt ändå att dra till med 40.02 km/h från sista kontrollen, med MTB. Efter typ 2½ timme intensivt tävlande. Jorå så att."

//Andreas
Andreas
Moderator
graph

Just den spurten ser ni här:

Förövrigt är det bara att konstatera att man är trött, fet och drygt 40... Jag rullade in på 3:26, är lite för dåligt tränad för att pressa mig.
laper
Bara kolfiber
graphgraph
Last Edit: 2013/08/21 09:59 By laper.

Hur gick det på Cykelvasan? 5 Years, 2 Months ago  
Hej,

Nu var det ju ändå några som körde men ingen som ännu har skrivit en redogörelse. Hur gick det för VCK? Är det någon som har bilder så lägg upp dem!

På ungdomssidan var Eric och representerade VCKs färger och gjorde det med bravur! Erik spurtade in på en mycket fin fjärde plats i P10-12 slagen med bara en halv cykellängd. Jätte kul för Eric och VCK

//Andreas
Andreas
Moderator
graph

Go to topPage: 1